vvv2018.reismee.nl

Aankomst in Johannesburg

Aangekomen in Pretoria. Na een lange vlucht en nacht geland in Johannesburg. Controle op reizen met kinderen naar Zuid Afrika vraagt extra aandacht voor de formaliteiten. Op Schiphol wordt al gevraagd naar geboorte uittreksel van minderjarige kinderen. Die hadden we niet dus moesten we op een dependance van de gemeente Haarlemmermeer om deze te kopen. Geen kudos voor de medewerkers daar vanwege de slechte service.

Alles op tijd kunnen regelen en dus op weg naar Londen. Uurtje vliegen en overstappen van terminal 5 naar 2, waar weer alle formulieren bekeken worden. 19:00 vertrek voor een lange vlucht. Drie setjes van 2 stoelen achter elkaar.

Mooi uitzicht tot de duisternis invalt, waarna we getrakteerd worden op nog mooier uitzichten:

Jan en Ellen komen ons ophalen op Johannesburg waar first (en dus de laatste keer) ons en dag extra wil aansmeren voor een uurtje eerder ophalen. Toch goed gekomen en dan links gaan rijden, wat sneller went dan de ruitenwisser- en knipperlichtschakelaars. Waarom zitten die andersom??

Bij de familie in Pretoria ontvangen met een baaie braai maar rond 18:00 is iedereen bewusteloos gevallen en heeft iedereen ruim het klokje rond geslapen.

Het eerste wild is al gespot.

Een Hadeda!

Vandaag boodschappen gedaan en voor iedereen een Zuid Afrikaans simkaartje, voor het onontbeerlijke internet.

Anniet

Ziet er goed uit ! Groeten aan iedereen.

Derek

He het klopt inderdaad allemaal??

Robbert

Ruitenwisser/ knipperlicht zit bij de ene auto hetzelfde en bij de andere verkeerd om... is geen pijl op te trekken ?

Mura

Hey wat leuk dat jullie een blog bijhouden! Ik lees mee :)

Marian

Super spannend allemaal!!
Veel plezier ?

Marina

Klinkt als een goed begin. ?
Ik ben heel benieuwd naar al jullie verhalen. En veel foto's maken!