vvv2018.reismee.nl

Ochtend wandeling

Vanmorgen stond de wekker op 05:00, en dat in de vakantie! Reden was een morningwalk, waar je met 2 bewapende gidsen de bush in loopt. Lopend zie je andere dingen dan vanuit de auto, nadeel is dat dieren banger zijn voor lopende mensen dan voor auto's.

Stilte is noodzakelijk!

Er wordt veel verteld over wat je ziet, wat een neushoorn doet om zijn territorium af te bakenen, hoe olifanten bloembollen uitgraven en hoe je kan zien of het een hondachtige of katachtige is adhv het spoor. Binnen een paar minuten stuiten we op een kudde olifanten. Op zo'n 50 meter afstand staan kijken waarbij er net zo hard teruggekeken werd door de wakende olifant. Erg indrukwekkend! Gelijk daarna een neushoorn die we tot 30 m zijn genaderd. Even dreigde hij ons te willen verjagen maar de gids wist dat te keren door een boze neushoorn na te doen..

Wat zijn dieren in het wild toch indrukwekkend!

Stukje doorgelopen en tijdens het bush breakfast een moeder neushoorn met kleintje gespot.

Erg interessant en spannend op sommige momenten.

Om 09:00 weer terug in het kamp.

Er valt vanmorgen wat motregen wat begin van de middag stopt. Autorit gemaakt en weer heel veel wild. Route langs crocodile river leverde 1 krokodil en 2 nijlpaarden op. Wat verschillende bokjes, waterbokken, grijsbokken. Impala’s roepen we al niet eens meer, dat zijn er duizenden! Op de terugweg langs de hoofdweg nog een hyena familie met 3 speelse jongen. Erg leuk om te zien!

More maar voldaan aan de pasta met wijn.

Helaas weer problemen met uploaden van foto's, dus jullie moeten het zonder doen.

Marina

Wat omtzettend gaaf dat jullie zo veel zien. En zo dichtbij! Die foto's van nijlpaarden (facebook) zijn echt waanzinnig mooi. Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan zien!