vvv2018.reismee.nl

Elf augustus

Vandaag verhuisd van kamp Berg en Dal naar Skukuza, 60 km verder naar het noorden.

Skukuza is het hoofdkwartier van de organisatie de het Kruger park runt. En heel groot kamp met grote winkel, 2 zwembaden en zelfs een spa. Het moet niet gekker worden met die verwende toeristen!

Onderweg 6 neushoorn (en waar ik gisteren neushoorn zei bedoelde ik nijlpaard) gezien. Laten ze ons geloven dat ze zeldzaam zijn!

Door alle indrukken gisteren een spectaculaire vangst vergeten te vermelden. Kijkend naar een setje grootswartooievaars, komt er een visarend aanvliegen die een greep doet in een plasje water en haalt er een vis uit! Mooi gezicht en ons eerste jacht incident! Onderweg gestopt op een granieten rots met fantastisch uitzicht.

Aangekomen in Skukuza. Na plekje zoeken, tenten opzetten en het kamp verkennen, toch nog even bij Lake Panic gekeken. De neushoorns waren wat veraf, maar de ijsvogels maken het een waardevolle tocht!

Wel leuk om all die vogelaars te zien. Duizend euro's aan camera's en lenzen voor een paar vogeltjes…
Ieder zijn hobby.

Morgen staat er een rondrit gepland naar Pretoriuskop, zo'n 100 km. Meer morgenavond, foto's op mijn Facebook.