vvv2018.reismee.nl

Twaalf augustus, leeuwen!

Na een wat latere staat vandaag was het plan om naar Pretoriuskop te rijden. Eerst nog een keer gestopt bij Lake Panic om te zien of de nijlpaarden dichterbij zijn als de zon op de andere oever schijnt, helaas dat niet maar wel veel wild dat probeerde te drinken. De angst straalt ervan af omdat elk moment een krokodil kan opduiken. Ellen hoorde dat rond de lange route grote delen waren verbrand. Elk stuk wordt een keer in de 4 tot 5 jaar afgebrand om miltvuur te voorkomen en zelfs sommige zaden kunnen pad ontkiemen na een brand. Schijnt uniek te zijn en van over de hele wereld komen experts hier leren hoe dit gecontroleerd te doen. Raar hoor, hoe snel je went aan impala’s langs de weg… Van alles gezien vandaag, maar hoe punten waren toch wel 3 olifanten die in een waterpoel stonden en impala die ook wilde drinken naar spoten met af en toe een schoppende beweging. Erg leuk. Hij was heel dapper tot een groep van 4 neushoorns zich meldde. Als een echte held op sokken verschool hij zich achter de anderen en duwde zelfs een ander richting de neushoorns.

Langs de rivier de Sabie naar het kamp Lower Sabie gereden, wat echt een overkill aan olifanten, buffels en koedoes opleverde. Echt honderden. Dat wat gedronken en teruggereden naar Skukuza. Dat kan op 2 manieren met weinig afstandsverschil en gelukkig hebben we de goede kant gekozen! Die mannetjes leeuwen en een leeuwin midden op de oever van de rivier! Echt indrukwekkend!

Morgen gaan in ieder geval, Derek, Koen en ik maar God's Window. Een, maar men zegt, hele mooie vallei waar Derek graag foto's wil nemen. Is wel even het park uit maar vanuit hier het beste te doen!

Foto's zo weer op FB!

Marina

Wat een geweldig verslag weer! Mooi dat jullie die held op sokken bezig hebben gezien. De foto's zijn ook weer prachtig. Volgems mij een hele grote krokodil!
Veel plezier morgen en ik kijk weer uit naar jullie verhaal!

Anniet

Wat geweldig om te zien dat ze net als mensen doen !
Gelukkig jullie verhaal ontvangen, want ik was al bang dat jullie het ontbijt waren vanochtend voor al die wilde beesten !

Petra

Wat ontzettend gaaf om dit zo mee te maken en dat we op deze manier met jullie kunnen meegenieten van de geweldige belevenissen!!