vvv2018.reismee.nl

Big 5 op Ellen's verjaardag

Lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria! Vandaag begonnen met het vieren van Ellen’s verjaardag. Tynke had slingers en lampions meegenomen en die hebben we 's morgens vroeg opgehangen aan de tent van Ellen en Jan. Cadeautjes gegeven en gezongen. Daarna weet vertrokken op een rit. Vanuit Skukuza richting Pretoriuskop met wat (on)geplande afslagen naar waterplaatsen. Die zijn altijd interessant omdat daar alles samenkomt. Kers op de taart kwam echter al snel, een luipaard en daarmee hebben we de big 5 allemaal gespot, olifant, neushoorn, leeuw, buffel en luipaard. Bij de waterplaatsen wederom veel olifanten, nijlpaarden en krokodillen. Een nijlpaard deed dienst als rots voor een heleboel schildpadden, impala’s zenuwachtig drinkend, een giraffe met zijn benen wijd om bij het water te kunnen. Alles in het echt!

Geluncht in Pretoriuskop en op de terugweg nog een keer bij een dam gestopt. En olifant had het helemaal naar zijn of haar zin en was elke keer koppie onder aan het snorkelen. Handig zo'n ingebouwde snorkel!

Hyenas vinden het prettig om overdag te slapen in de duikers onder de weg. Blijft lekker koel en tegen het einde van de middag komen ze dan opwarmen in de laatste zonnestralen. Het hele gezin lag uitgebreid te genieten vlak langs de weg.

Nu terug in het kamp en gaan we uit eten om Ellen’s verjaardag goed af te sluiten!

Om die reden komen de foto's later of pas morgen op Facebook.

Morgen gaan we weer verhuizen we naar het volgende kamp, Satara, zo'n kleine 100 kilometer naar het noorden. Wordt een warme dag want er is 37° voorspeld.

Anniet en Cees

Van harte gefeliciteerd met Ellens verjaardag !Eet smakelijk !

Noëlle

Hartelijk gefeliciteerd !
Jullie maken een fantastische reis.
Nog een hele fijne tijd gewenst !
Gr Noëlle

hannah en marjo

?hartelijk gefeliciteerd Ellen!?
wat een fijne berichten, en wat zijn de fotoos prachtig. we genieten met jullie mee. we waren gisteren in artis ??