vvv2018.reismee.nl

Negentien augustus

Vanmorgen alles ingepakt, tenten afgebroken en er asked in de bus gepropt. Er worden er steeds sneller en handiger in. Ook bij Ellen en Jan lijkt het sneller te gaan. Mooi stuk gereden naar Letaba, waar we mooie dingen hebben gezien. Van reuzenooievaar tot korhoen, olifant tot impala. Maar ook een leeuw die het echt naar zijn zin had een gewoon langs de weg laag te dutten. We denken dat hij lag te wachten vrouwtjes met eten…

Bijzonder veel dieren te zien in het eerste stuk van de reis.

On Letaba aangekomen snel de trendy weet opgezet. Letaba is een fantastisch mooie camping. Veel schaduw, aangenaam palmbomen en fiat we vroeg waren hebben we uitstekende plekken aan het hek.

Derek en Koen hebben intensief gebruik gemaakt van het zwembad terwijl Anna, Ellen, Tynke en ik nog een rondje zijn gaan rijden. We sven en hele gedoe vogel die op een tak zat en welke met weg vloog en dan weer terug kwam met een beestje in z'n bek. Erg grappig. Stukje doorgereden naar het graf van Anna Ledeboer, een van de vrouwen van een van de grondleggers van het Kruger park in zijn huidige vorm.

Om daar te komen moesten we die een kudde olifanten wat op de heenweg prima ging. Op de terugweg werden er ingesloten. We hadden een moeder met kalf voor ons een e rest van e kudde achter ons daarachter stond ook nog een grote bull did duidelijk interesse toonde in een (of meerdere) vrouwtjes uit de kudde. En olifant raakte zelf met z'n slurf de auto aan in eens te voelen wat dat nou precies was… Het kostte ons 20 minuten, maar uiteindelijk mochten we door… Spannende momenten, want als ze willen lig je zo ondersteboven met auto en al…

Letaba start bekend om de grote hoeveelheden schorpioenen en Jan heeft een speciale blacklight lamp waarmee ze goed zichtbaar zijn. Elke boom heeft er wel 1..

Morgen een nog te bepalen tijdje rijden in deze toch wel weer andere omgeving.