vvv2018.reismee.nl

Zestien augustus

Yeah! Uitgeslapen! Dat is tot 07:10, maar dat is toch uitslapen hier. Doordat het om 18:00 helemaal donker is gaat iedereen vroeg naar bed en dan om 06:00 is het weer licht. In een tent slapen heeft tot gevolg dat je dan ook merkt dat het licht is. ‘s nachts koelt het af tot een graad of 7-8 maar zodra de zon op is warmt het snel op tot zo'n 32°. Dus lang blijven liggen lukt niet.

In het park heb je een ‘park’ dat uitzicht heeft over een aangelegde waterplaats met webcam(https://www.sanparks.org/webcams/livecam.php). Daar vanmorgen even zitten kijken naar de drinkende en rivaliserende gnoes.

Na de lunch nog een rondrit gemaakt. Fantastisch! En groep leeuwen had net een vangst gedaan en degene die de buik vol hadden lagen uit te buiken en andere waren nog aan het eten. Dat laatste was net niet te zien, behalve dat je de leeuw’s kop zag bewegen. Mooi is het ook dat voordat de leeuwen klaar zijn van overal gieren komen aanvliegen. Zie je nooit behalve als er een dood beest is.

Stukje doorgereden tussen de giraffen, zebra's, gnoes en buffels door. Maar die zitten we zoveel…. Impala’s zijn de moeite van het melden al niet meer waard…

De eerste struisvogel is gesignaleerd! Wat een imposant dier is dat. En stukje verder hebben we waarschijnlijk het leven van een bokje gered. Een jakhals liep over de weg maar was bang van onze auto. Daardoor besloot hij terug te gaan en toen zagen we het bokje staan. Daar was hij naar op weg!

Net voor de poor tjiftjaf en groep olifanten, waarvan een puber zich wilde bewijzen.. Ziet doen richting onze auto, maar je zag dat het testen was. Tynke vond het net iets te spannend, maar hij deed niets.

Vroeg naar bed vanavond want morgen een morning walk onder leiding van twee gidsen. We verzamelen om 05:15!!!!

Kijk wel uit naar de wandeling want erg benieuwd wat er gaan zitten als kwetsbare wandelaars.

Foto's op Facebook!