vvv2018.reismee.nl

Zeventien augustus

Om 04:30 ging de wekker…. Ppffff. Vroeg, maar hopelijk zien we veel gaan zien. Om 05:30 rijden we het kamp uit met de safariauto. Half uurtje rijden naar het startpunt, waar we uitstappen en instructie krijgen. We zien nog net een jakhals wegrennende. Twee gidsen lopen voorop en de rest er achteraan, gevaar schijnt nooit van achteren te komen en ze willen de gasten niet voor de geweren. Wat er ook gebeurt, nooit gaan rennen, niet vragen waarom je iets moet doen als ze zeggen dat we iets moeten doen en ‘when we walk we don’t talk’.

We hebben een grote groep olifanten gezien, leuke binnen met hem veel netjes van wever orgels wat wegrennende bokjes. We leren wat over wilde salie en over een plant die 's avonds naar gebakken aardappelen ruikt! Weet een mysterie opgelost! We roken het vaak maar midden op de savanne konden we dat nooit plaatsen...

Er wordt flink doorgelopen en als de zon opkomt gaat bij iedereen de jassen en truien uit. Het wordt tenslotte 37° vandaag! Na 3 uur lopen zijn we terug bij de auto en krijgen dat een snack en wat te drinken. Was nodig!

Teruggekomen besluiten we om het heetste van de dagtemperatuur relaxen en pas rond 15:00 nog even een rondje te gaan rijden. Ook die was niet echt interessant (we zijn echt verwent!) want we zitten 'alleen maar' olifanten, giraffen, zebra's, gnoes en diverse bokjes. In de verte nog een struisvogel, maar we zochten naar leeuwen en luipaarden.. Raar dat je dan toch met een wat minder gevoel het kamp weer binnenrijdt.

Morgen wordt een tussen, 04:00 en 09:00 tegen verwacht. Ook gedurende de dag kan het gaan regenen en de temperatuur zal de 20° niet gaan halen.. Kortom een compleet andere dag en weer kijken wat er daarmee gaan doen.

En paar foto's op Facebook.

Anniet

Hier weer lekker zomer weer ! Morgen gaan we naar Diever tot vrijdag de 24 ste. Gon en Henk komen een paar dagen en ook Idie en Jan . Mooie reisverhalen van jullie ! Groeten !!